subskrybuj: | Komentarze

Wynalezienie druku i prasa

0 komentarzy
Wynalezienie druku i prasa

Przełomowym momentem dla reklamy okazało się być wynalezienie druku przez Guttenberga, w 1441 roku. Dzięki temu powstała reklama drukowana. Ulotki, oprócz standardowego wykorzystania, były również przyklejane na ścianach, jak plakaty. W 1450 roku, księgarz Leopold Laubert, wydrukował pierwsze ulotki, które miały reklamować jego książkę, a 1625 roku ukazały się pierwsze drukowane wiadomości. Było to tylko pierwsze z wielu ogłoszeń, które wprowadziły piśmiennictwo w epokę komunikacji masowej. Dzisiaj media masowe to nie tylko gazety, ale również telewizja i internet. W rezultacie media mają wielokrotnie zwiększony zasięg, a wiadomości, które nadają docierają do o wiele większego grona odbiorów niż dawniej. Dlatego reklama w mediach jest uznawana za najbardziej skuteczną. Dla tych, którzy planują kampanię reklamową w mediach, dobrze jest pamiętać, że największą skuteczność przyniesie skorzystanie z kilku rożnych mediów równocześnie. Niektórzy potencjalni odbiorcy korzystają bowiem z tylko jednego źródła wiadomości, pomijając inne.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>