subskrybuj: | Komentarze

A może życie bez wiadomości

0 komentarzy
A może życie bez wiadomości

Zastanawiałeś się kiedyś, czy można żyć bez wiadomości, czy faktycznie możliwe jest, żeby nie mieć żadnej wiedzy o świecie. Z jednej strony jest to ciekawa kwestia, bo tak naprawdę życie bez wiedzy o świecie mogłoby być spokojnie jesz, o ile mniej zmartwień ma osoba, która nie ogląda wydarzeń ze świata, które raczej trudno uznać za najbardziej pozytywne. Kolejna kwestia dotyczy tego, że faktycznie wiadomości bywają zakłamane i my nie chcemy żyć w tej obłudzie, ale jednak z drugiej strony należałoby zauważyć, że wiadomości są nam potrzeb, żeby coś o tym świecie wiedzieć, czy faktycznie chcemy żyć w nieświadomości, co zdążyło się w kraju, czy na świecie. Nie można zaprzeczyć, że to kwestia, która powinna odgrywać dużą rolę, aczkolwiek nie należy przesadzać, bo w rzeczywistości może być tak, że wiadomości nas przytłoczą, zaczną panować nad naszym życiem. A przecież powinniśmy zapewnić sobie spokój. Oglądajmy, więc wiadomości, ale ograniczajmy się do porannego przejrzenia informacji lub wieczornych wiadomości w telewizji.


Symbole, wizualizacje i pismo obrazkowe w historii marketingu

0 komentarzy
Symbole, wizualizacje i pismo obrazkowe w historii marketingu

Początki reklamy w Europie to przede wszystkim pismo obrazkowe. W Średniowieczu wśród rzemieślników popularna stała się reklama wizualna – umieszczali na swoich wyrobach zawsze jeden i ten sam znak, tak aby odróżnić go od produktów konkurencji. Ponadto umieszczali w symbol również nad swoimi domami. Był on wykonywany z metalu i przytwierdzany do ściany prostopadle, aby łatwo go można było zauważyć. W ten sposób przekazywali wiadomości o swoim przedsiębiorstwie. W drodze ewolucji funkcję te przejęły media. W XVII wieku zaczęto umieszczać na gospodach godła, tak aby niepiśmienni mogli je nie tylko łatwo odróżnić od siebie ale i przypisać im nazwy. W ten sposób można było umówić się w konkretnej karczmie, czy też zapytać przechodniów o drogę do niej. Niektóre z tych znaków, mimo iż nie spełniają już swojej pierwotnej funkcji, przetrwały do dzisiaj jako logo. Taka reklama utrzymuje się również teraz — logo to niepowtarzalny znak producenta, a ukazanie go w reklamie zwiększa rozpoznawalność produktu.


Czy oglądasz wiadomości w telewizji?

0 komentarzy
Czy oglądasz wiadomości w telewizji?

Wiadomości w telewizji były kiedyś momentem, gdy ludzie zbierali się w jednym domu, gdzie był telewizorów zasadzie kiedyś wiadomości łączyły ludzi, teraz jest inaczej, bo większość z nas ma telewizor w domu, co nie oznacza, ze liczba osób oglądających takie wiadomości wzrosła, wręcz przeciwnie z roku na rok maleje. Powodów jest kilka, a za jedne można uznać fakt, że w telewizji nie brakuje kłamstw i ewidentnych powiązań politycznych, widać, która stacja popiera, którą partię. Kolejna kwestia to dostęp do Internetu i najróżniejszych informacji, skoro możemy przeczytać wiadomości w teflonie, na tabelce, w komputerze, to, po co mamy oglądać wiadomości w telewizji. Po za tym wiele osób denerwuje fakt, że ciągle są te reklamy, a sama godzina emitowania wiadomości tez nie zawsze nam pasuje. Zwykle jednak powodem jest właśnie niechęć w stosunku tych właśnie mediów, jeśli już oglądamy informacje to tylko te lokalne, bo one są dla nas istotne, a nie takie, które emituje telewizja krajowe, a które możemy przeczytać w najróżniejszych miejscach.


Ewolucja technik marketingowych

0 komentarzy
Ewolucja technik marketingowych

Już starożytni wpadli na to jak skuteczniej sprzedawać swoje dobra. Odkryli bowiem jak wiele może zdziałać reklama. Mimo iż nie można ustalić dokładnego czasu, gdy powstała pierwsza reklama, można ustalić wiek najstarszego zapisu. Jest to papirus znaleziony w okolicach Teb i datuje się go na trzy tysiące lat przed narodzeniem Chrystusa. Mówi on o nagrodzie za odnalezienie zbiegłego niewolnika. Pięć tysięcy lat później społeczeństwo masowe odkryło nowy, lepszy sposób przekazywania wiadomości o produkcie, który chce sprzedać. Zauważono bowiem, że wśród ludzi, którzy dowiedzą się o reklamowanym produkcie, tylko niewielka część z nich jest nim naprawdę zainteresowana i postanawia go kupić. Dlatego skuteczna reklama to taka, o której wiadomości docierają do bardzo wielu odbiorców. Służą temu media masowe. Media masowe mają zasięg globalny, co wielokrotnie zwiększa zasięg reklamy, a w rezultacie sprzedaż. Jest to najskuteczniejsze narzędzie marketingowe więc każdy producent powinien rozważyć reklamę w mediach.


Dawniej też była sprzedaż

0 komentarzy
Dawniej też była sprzedaż

Popyt tworzy podaż, czyli prawda stara jak świat. Ktoś zaprotestuje, że przecież reklama to wymysł naszych czasów — stworzona przez media i kulturę masową. Jednakże kiedy tylko pojawił się handel, pojawiła się także reklama. Starożytni mieli swoje własne sposoby informowania sąsiadów o dobrach, którymi są skłonni się wymieniać czy usługach, z których mogliby skorzystać. Do dzisiejszych czasów przetrwały niektóre napisy na ścianach, skałach czy papirusach. Pierwsza reklama pojawiła się jako afisze w starożytnym Rzymie. Były one malowane na murach czerwoną lub czarną farbą. Ich rolą, przede wszystkim, było przedstawianie wiadomości urzędowych. Z czasem zaczęto zamieszczać na nich również prywatne wiadomości. Być może media masowe, takie jak prasa, a później telewizja czy internet wywindowały reklamę na nowy poziom, ale nie zmieni to faktu, że korzystamy z niej prawie od kiedy tylko nauczyliśmy się produkować i sprzedawać. Nic więc dziwnego, że na przestrzeni lat stało się to tak bardzo popularne.


Jak sprzedać swój produkt lub usługę

0 komentarzy
Jak sprzedać swój produkt lub usługę

Stworzenie produktu lub usługi, które ktoś inny mógłby kupić to nie lada wyzwanie. Natomiast jet to tylko pół procesu, bo aby dokonać dzieła, należy nasz produkt lub usługę faktycznie sprzedać. Jak to zrobić? Kluczem do sukcesu jest dobra reklama. Definicja Albina mówi, że reklama to proces płatnej, bezosobowej, wykorzystującej zróżnicowane media komunikacji między przedsiębiorstwami, organizacjami niedochodowymi lub osobami. Oznacza to, że aby reklama była skuteczna nie wystarczy tylko przekazać wiadomości o produkcie najbliższemu otoczeniu, a trzeba rozprzestrzenić ją masowo. Media mają zasięg globalny — docierają do wszystkich potencjalnych zainteresowanych produktem, przez co reklama jest skuteczna, a wiadomości, które chcemy przekazać są wyławiane tylko przez tych, którzy chcieliby o nich słuchać. Natomiast cała grupa osób, do których dotrze reklama, ale nie będą zainteresowani produktem, będzie mogła ją przekazać innym. Sprawia to, że potencjalni kupujący łatwo dowiedzą się o produkcie i zechcą go nabyć.


Za co kochamy Internet

0 komentarzy
Za co kochamy Internet

Internet to niespożyte źródło informacji. Jeśli czegoś szukasz to Internet jest najlepszym miejscem. Nie da się zaprzeczyć, że jest tez doskonałym miejscem do czytania codziennych wiadomości, zakupów, ale również reklamowania swoich usług. Każdy może reklamować się w Internecie, a jedyny nakład finansowy to opłata z Internet i nasz czas. Oczywiście, jeśli chcemy czegoś więcej, szukamy ciekawych sposobów na reklamę musimy liczyć się z rosnącymi kosztami, ale z reguły jest tak, że jest to kwestia mniej istotna, w zasadzie drugorzędna. Internet rot przede wszystkim media społecznościowe, na których możemy reklamować się za darmo prowadząc konto lub opłacając reklamę, która dociera do większej liczby osób. Każdy, kto uważa Internet za miejsce niewarte uwagi jest w głębokim błędzie, bo w rzeczywistości nie ma lepszego miejsca na reklamę, zwłaszcza, jeśli dopiero stawiamy kroki w biznesie i szukamy klientów. Internet dociera do ogromnej liczby osób i jest zdecydowanie bardziej skuteczny, niż ulotki, czy inne podobne formy reklamy.


« Poprzednie artykuły Następne artykuły »