subskrybuj: | Komentarze

Reklamuj swoją firmę

0 komentarzy
Reklamuj swoją firmę

Nie da się zaprzeczyć, że marketing jest ważną kwestią w każdej, nawet najmniejszej firmie. To, jak reklamujemy swój biznes ma duże znaczenie dla jego rozwoju, jeśli nie robimy tego z należytą uwagą, a dodatkowo często zdarza nam się lekceważyć kwestie dotyczące reklamy, namierzmy liczyć na to, że biznes będzie rozwijał się prawidłowo, a my zawsze będziemy mogli liczyć na sporą ilość klientów. Oczywiście marketing to pojęcie bardzo ogólne i kryje wiele różnych ważnych elementów, aczkolwiek trzeba zauważyć, że nawet laik poradzi sobie z tą tematyką, o ile dobrze się przygotuje i poczyta kilka poradników na temat tego, jak należy reklamować swoją firmę. Nie jest to łatwe zadanie, bo trzeba określić, do kogo ma trafić nasza reklama, ale koniec końców, jeśli dobrze to zaplanujemy możemy liczyć na spory sukces, bo przecież reklama jest dźwignią handlu i naprawdę może nam pomóc w rozwoju. Jeśli nie wiemy, od czego zacząć, niech to będzie Internet, sprawmy, żeby nasza firma była widoczna, a potem korzystajmy z poradników, które podpowiedzą, jak dalej pokierować marketingiem w firmie.


Wpływ rewolucji przemysłowej na marketing

0 komentarzy
Wpływ rewolucji przemysłowej na marketing

Rewolucja przemysłowa wprowadziła całkiem nowy rodzaj przemysłu i produkcji masowej. Po 1880 roku powstały pierwsze domy towarowe. Znacznie wpłynęło to na zmianę relacji między wytwórcą, a klientem. Do tej pory były one raczej osobiste, indywidualne. Wraz z domami towarowymi pojawiła się cena. Wcześniej każdorazowo ustalano indywidualną kwotę za produkt czy usługę. Na przykład krawcowa szyła sukienkę i w zależności od trudu, jaki musiała włożyć w pracę, podawała niższą bądź wyższą sumę. Produkcja przemysłowa nie pozostawiała czasu na takie praktyki, cenę trzeba było ustandaryzować, aby przyspieszyć sprzedaż. Wymogło to także potrzebę nadanie produktom nazw, aby szybko przekazywać wiadomości o nich. Wraz z nadaniem produktowi standardowej ceny i nazwy konieczna okazała się reklama. Początkowo reklama nieodłącznie kojarzyła się z gazetą. Kiedy jednak pojawiły się inne media i reklama stała się bardziej popularna. Media masowe pozwoliły na dostarczenie wiadomości do szerszego grona odbiorców. W rezultacie znacznie zwiększyło to podaż i popyt.


Symbole, wizualizacje i pismo obrazkowe w historii marketingu

0 komentarzy
Symbole, wizualizacje i pismo obrazkowe w historii marketingu

Początki reklamy w Europie to przede wszystkim pismo obrazkowe. W Średniowieczu wśród rzemieślników popularna stała się reklama wizualna – umieszczali na swoich wyrobach zawsze jeden i ten sam znak, tak aby odróżnić go od produktów konkurencji. Ponadto umieszczali w symbol również nad swoimi domami. Był on wykonywany z metalu i przytwierdzany do ściany prostopadle, aby łatwo go można było zauważyć. W ten sposób przekazywali wiadomości o swoim przedsiębiorstwie. W drodze ewolucji funkcję te przejęły media. W XVII wieku zaczęto umieszczać na gospodach godła, tak aby niepiśmienni mogli je nie tylko łatwo odróżnić od siebie ale i przypisać im nazwy. W ten sposób można było umówić się w konkretnej karczmie, czy też zapytać przechodniów o drogę do niej. Niektóre z tych znaków, mimo iż nie spełniają już swojej pierwotnej funkcji, przetrwały do dzisiaj jako logo. Taka reklama utrzymuje się również teraz — logo to niepowtarzalny znak producenta, a ukazanie go w reklamie zwiększa rozpoznawalność produktu.


Ewolucja technik marketingowych

0 komentarzy
Ewolucja technik marketingowych

Już starożytni wpadli na to jak skuteczniej sprzedawać swoje dobra. Odkryli bowiem jak wiele może zdziałać reklama. Mimo iż nie można ustalić dokładnego czasu, gdy powstała pierwsza reklama, można ustalić wiek najstarszego zapisu. Jest to papirus znaleziony w okolicach Teb i datuje się go na trzy tysiące lat przed narodzeniem Chrystusa. Mówi on o nagrodzie za odnalezienie zbiegłego niewolnika. Pięć tysięcy lat później społeczeństwo masowe odkryło nowy, lepszy sposób przekazywania wiadomości o produkcie, który chce sprzedać. Zauważono bowiem, że wśród ludzi, którzy dowiedzą się o reklamowanym produkcie, tylko niewielka część z nich jest nim naprawdę zainteresowana i postanawia go kupić. Dlatego skuteczna reklama to taka, o której wiadomości docierają do bardzo wielu odbiorców. Służą temu media masowe. Media masowe mają zasięg globalny, co wielokrotnie zwiększa zasięg reklamy, a w rezultacie sprzedaż. Jest to najskuteczniejsze narzędzie marketingowe więc każdy producent powinien rozważyć reklamę w mediach.


Dawniej też była sprzedaż

0 komentarzy
Dawniej też była sprzedaż

Popyt tworzy podaż, czyli prawda stara jak świat. Ktoś zaprotestuje, że przecież reklama to wymysł naszych czasów — stworzona przez media i kulturę masową. Jednakże kiedy tylko pojawił się handel, pojawiła się także reklama. Starożytni mieli swoje własne sposoby informowania sąsiadów o dobrach, którymi są skłonni się wymieniać czy usługach, z których mogliby skorzystać. Do dzisiejszych czasów przetrwały niektóre napisy na ścianach, skałach czy papirusach. Pierwsza reklama pojawiła się jako afisze w starożytnym Rzymie. Były one malowane na murach czerwoną lub czarną farbą. Ich rolą, przede wszystkim, było przedstawianie wiadomości urzędowych. Z czasem zaczęto zamieszczać na nich również prywatne wiadomości. Być może media masowe, takie jak prasa, a później telewizja czy internet wywindowały reklamę na nowy poziom, ale nie zmieni to faktu, że korzystamy z niej prawie od kiedy tylko nauczyliśmy się produkować i sprzedawać. Nic więc dziwnego, że na przestrzeni lat stało się to tak bardzo popularne.


Jak sprzedać swój produkt lub usługę

0 komentarzy
Jak sprzedać swój produkt lub usługę

Stworzenie produktu lub usługi, które ktoś inny mógłby kupić to nie lada wyzwanie. Natomiast jet to tylko pół procesu, bo aby dokonać dzieła, należy nasz produkt lub usługę faktycznie sprzedać. Jak to zrobić? Kluczem do sukcesu jest dobra reklama. Definicja Albina mówi, że reklama to proces płatnej, bezosobowej, wykorzystującej zróżnicowane media komunikacji między przedsiębiorstwami, organizacjami niedochodowymi lub osobami. Oznacza to, że aby reklama była skuteczna nie wystarczy tylko przekazać wiadomości o produkcie najbliższemu otoczeniu, a trzeba rozprzestrzenić ją masowo. Media mają zasięg globalny — docierają do wszystkich potencjalnych zainteresowanych produktem, przez co reklama jest skuteczna, a wiadomości, które chcemy przekazać są wyławiane tylko przez tych, którzy chcieliby o nich słuchać. Natomiast cała grupa osób, do których dotrze reklama, ale nie będą zainteresowani produktem, będzie mogła ją przekazać innym. Sprawia to, że potencjalni kupujący łatwo dowiedzą się o produkcie i zechcą go nabyć.