subskrybuj: | Komentarze

Ewolucja technik marketingowych

0 komentarzy
Ewolucja technik marketingowych

Już starożytni wpadli na to jak skuteczniej sprzedawać swoje dobra. Odkryli bowiem jak wiele może zdziałać reklama. Mimo iż nie można ustalić dokładnego czasu, gdy powstała pierwsza reklama, można ustalić wiek najstarszego zapisu. Jest to papirus znaleziony w okolicach Teb i datuje się go na trzy tysiące lat przed narodzeniem Chrystusa. Mówi on o nagrodzie za odnalezienie zbiegłego niewolnika. Pięć tysięcy lat później społeczeństwo masowe odkryło nowy, lepszy sposób przekazywania wiadomości o produkcie, który chce sprzedać. Zauważono bowiem, że wśród ludzi, którzy dowiedzą się o reklamowanym produkcie, tylko niewielka część z nich jest nim naprawdę zainteresowana i postanawia go kupić. Dlatego skuteczna reklama to taka, o której wiadomości docierają do bardzo wielu odbiorców. Służą temu media masowe. Media masowe mają zasięg globalny, co wielokrotnie zwiększa zasięg reklamy, a w rezultacie sprzedaż. Jest to najskuteczniejsze narzędzie marketingowe więc każdy producent powinien rozważyć reklamę w mediach.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>