subskrybuj: | Komentarze

Symbole, wizualizacje i pismo obrazkowe w historii marketingu

0 komentarzy
Symbole, wizualizacje i pismo obrazkowe w historii marketingu

Początki reklamy w Europie to przede wszystkim pismo obrazkowe. W Średniowieczu wśród rzemieślników popularna stała się reklama wizualna – umieszczali na swoich wyrobach zawsze jeden i ten sam znak, tak aby odróżnić go od produktów konkurencji. Ponadto umieszczali w symbol również nad swoimi domami. Był on wykonywany z metalu i przytwierdzany do ściany prostopadle, aby łatwo go można było zauważyć. W ten sposób przekazywali wiadomości o swoim przedsiębiorstwie. W drodze ewolucji funkcję te przejęły media. W XVII wieku zaczęto umieszczać na gospodach godła, tak aby niepiśmienni mogli je nie tylko łatwo odróżnić od siebie ale i przypisać im nazwy. W ten sposób można było umówić się w konkretnej karczmie, czy też zapytać przechodniów o drogę do niej. Niektóre z tych znaków, mimo iż nie spełniają już swojej pierwotnej funkcji, przetrwały do dzisiaj jako logo. Taka reklama utrzymuje się również teraz — logo to niepowtarzalny znak producenta, a ukazanie go w reklamie zwiększa rozpoznawalność produktu.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>