subskrybuj: | Komentarze

Rola dziennikarza w XIX wieku

0 komentarzy
Rola dziennikarza w XIX wieku

Wynalezienie druku w 1441 r. miało wielki wpływ na rozwój szkolnictwa, a za sprawą rozwoju szkolnictwa, znacznie zmniejszył się analfabetyzm, co z kolei prowadziło do upowszechnienia się prasy. W drugiej połowie XIX wieku pojawiły się pierwsze agencje prasowe, zajmujące się umieszczaniem ogłoszeń w dynamicznie rozwijającej się prasie popularniej. Kiedy prasa stała się niezbędna, pojawiły się pierwsze dzienniki i dziennikarze, których początkową rolą było redagowanie wiadomości. Były to pierwsze media masowe. W konsekwencji zmienił się także wygląd ogłoszeń i plakatów reklamowych. Do tej pory posługiwano się bardzo prostymi, ogólnymi informacjami. Zastąpiono to pisaniem nobilitującym, uzupełnianym o rysunki, a później fotografie, których celem było zachęcenie do zakupu. Była to pierwsza reklama w formie jaką znamy dzisiaj. Wiadomości były tworzone w konkretnym celu. Media dawały nowe miejsce do umieszczania swoich anonsów, a taka reklama szybko dorobiła się swoich zwolenników. Mimo iż mamy już XXI wiek, jej popularność tylko rośnie.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>